Social Selling Masterclass
Voor hogere conversie en betere verkoopresultaten
Social Selling Masterclass
Social Selling Masterclass leert je met een nieuwe aanpak effectiever en met meer succes acquisitie te plegen: zorg dat klanten naar joú komen.
Carola maakt je in dit boek vertrouwd met haar Social Selling Proces; een stappenplan waarmee je je bedrijf Social Selling-proof kunt maken:
- hoe zet je jezelf als ‘personal brand’ centraal hoe laat je potentiële klanten naar je toe komen
- hoe kun je ze volgen via je social mediakanalen hoe creëer je waardevolle killercontent voor jouw doelgroep
- op welk moment kun je in actie komen om ze op een ‘warme’ manier te benaderen en te verleiden Als je dit toepast trek je uiteindelijk klanten aan die écht bij je organisatie passen.
Daarna gaan je verkoopresultaten omhoog! Dit is Social Selling. Het is de kern van je succes, of je nu verkoper, marketeer, salesmanager, commercieel directeur, ondernemer of zzp’er bent.
- Creëren een krachtige personal brand
- Leer klanten te verleiden en benaderen op een 'warme' manier
- Trek klanten aan die écht bij je organisatie passen
Over Social Selling
Ondernemers die social selling links laten liggen, missen de boot naar nieuwe business. Dat is de stellige overtuiging van Carola Rodrigues, entrepreneur, social selling-expert en eigenaar van carolarodrigues.nl. “Internet of things is nu realiteit. Dat kun je niet langer negeren. en wie denkt dat social selling alleen maar een afstandelijk, digitaal ‘spel’ is, heeft het mis. Juist het persoonlijk contact is ontzettend belangrijk. Bij social selling doen mensen zaken met mensen en bedrijven zijn ondergeschikt hieraan. Het gaat om authenticiteit. Laat zien wie je bent en wees onderscheidend via personal branding.”
Maar wat is social selling dan precies?
“Het is de kunst van klanten naar je toe laten komen, in plaats van klanten ‘at random’ en ‘koud’ benaderen”, zegt Rodrigues. “In het social selling-proces sta jij als personal brand, als expert centraal. Daarbij draait het om het delen van kennis en content (tips, artikelen, blogs, webinars) via social mediakanalen waar de prospect zich begeeft en om interactie met je volgers. Waarom? Zo creëer je waarde, wek je nieuwsgierigheid en plant je online ‘zaadjes’ in de hoofden van potentiële klanten. Op deze manier draai je het traditionele verkoopproces om en kun je de doelgroep ‘warm’ benaderen om tot een afspraak te komen en uiteindelijk sales te genereren. Zorg wel dat de gekozen social selling-strategie en middelen bij je passen, zodat het authentiek is en je zelf gemotiveerd blijft gedurende het hele proces.”
Over auteur Carola
Carola Rodrigues (1983) is een expert op het gebied van social selling. Zij houdt zich dagelijks bezig met social selling, sales en marketing, branded content, verandermanagement en strategic consultancy. Kwetsbaarheid en authenticiteit zijn voor haar de weg in het leven. Vanuit die gedachte helpt ze ondernemers.
Carola heeft Social Selling in Nederland op de kaart gezet en is genomineerd voor Zakenwonder Viva 400 in 2016.
Carola over Social Selling Masterclass
Wil jij dat jouw klanten naar joú toekomen in plaats van andersom? Bestel nu het boek!
Nu voor €23,32 euro incl. BTW